Beskrivelse

Langrennsgruppen til Bertel O. Steen er tiltenkt alle målgrupper, enten du er nybegynner, mosjonist eller viderekommen.

Aktivitetene er ment som et sosialt tilskudd på kryss og tvers av selskapet der fellesnevneren er langrenn!

Langrenn er en konkurranseidrett utviklet fra skigåing. Langrenn utøves på to hovedmåter, klassisk stil og fristil (skøyting). Når en løper går klassisk, følger skiene et spor, og som regel legges festesmurning under skiene for at de ikke så lett skal gli når de skyves bakover for fremdrift. I fristil skyver løperen skiene utover fra kroppen slik som skøyteløpere.

Skigåing er fra gammelt av en måte å komme seg mer effektivt frem i snødekt terreng enn på beina. Senere ble dette i hovedsak en trim- og lekeaktivitet, etter hvert med lange tradisjoner. Mange steder preparerer lokale myndigheter eller idrettsklubber løyper for skigåing og langrenn som kan benyttes av alle.

Langrenn har utviklet seg til en internasjonal konkurranseidrett på ski.                      Norge har i en årrekke dominert konkurranseidretten og har mange utøvere med sterke medaljeprestasjoner.

Gruppeleder ønsker alle nye medlemmer velkommen!

Kommende aktiviteter

Ingen fremtidige arrangementer ble funnet.

Blogginnlegg